تجهیزات FTTH

اینترنت FTTH چیست و مفهوم FTTX : نوعی ارتباط مبتنی بر فیبر نوری است که در آن یک فیبر نوری ازطریق شبکهٔ توزیع نوری از دفتر مرکزی به محل مشتری کشیده می‌شود. می‌توان با توجه به محل قطع شدن فیبر نوری، انواع مختلف فیبر به محل مشتری را طبقه‌بندی کرد:

FTTH فیبر به خانه : نوعی از FTTP است که در نهایت به یک خانه یا محل ‌کار ختم می‌شود. از دفتر مرکزی تا محل زندگی یا کار مشتری فیبر کشیده می‌شود. در محل مشتری، سیگنال می‌تواند به روش‌های مختلف به اشتراک گذاشته شود، مانند کابل اترنت، کابل کواکسیال، ارتباط بی‌سیم یا فیبر نوری.

 FTTB فیبر به ساختمان یا زیرزمین : نوعی از FTTP است که فقط برای ساختمان‌های چند واحدی استفاده می‌شود. فیبر تا خود محل زندگی یا کار مشتری کشیده نمی‌شود، اما تا ساختمان محل مشتری وجود دارد. ارتباط نهایی از طریق هر روش غیر نوری مانند کابل اترنت، کابل کواکسیال و ارتباط بی‌سیم انجام می‌گیرد.

برای تشخیص FTTH و FTTB از یکدیگر می‌توان گفت اگر فیبر به پنلی داخل هر واحد آپارتمانی کشیده شود، تکنولوژی مورد استفاده FTTH است. اما اگر فیبرکشی تنها تا پنل مشترک ساختمان کشیده شود، از FTTB استفاده شده است.

FTTH: اتصال شبکه فیبر نوری به منازل مسکونی

FTTP: اتصال شبکه فیبرنوری به ساختمانها

FTTC: اتصال شبکه فیبرنوری به کابینت های دسترسی

FTTN: اتصال شبکه فیبرنوری به توزیع کننده ها( Active node

دستگاه OLT

دستگاه Splitter

کابینت ODC

جعبه ODB

دستگاه ONT

کابل دراپ ( Drop Cable )

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تغییر کد امنیتی